yoga in enschede

De yogaschool

waarom de yogaschool?

Bekijk de voordelen van De Yogaschool.

Meer vitaliteit

Door beoefening van Raja Yoga wordt je lichaam sterker, soepeler en gezonder.

Rust en overzicht

Door meditatie ontwikkel je meer helderheid en rust. Je leven wordt overzichtelijker.

Vrijheid en geluk

Raja Yoga beoefening maakt je stiller. Je gaat zien dat vrijheid en geluk binnen in jou aanwezig zijn.

Kleine groepen

De lessen worden gegeven in kleine groepen, je wordt persoonlijk begeleid.

Kundige leerkrachten

Al de docenten zijn bij De Yogaschool opgeleid en hebben een officiële Raja Yoga erkenning.

Prachtige lesruimtes

Maak kennis met onze prachtige lesruimtes. Je voelt de rust meteen als je binnen komt.

De opleiding raja yoga

Raja Yoga is de meest oorspronkelijke en zuivere vorm van yoga. Daarnaast is Raja Yoga duizenden jaren oud en nog steeds actueel. Het beschrijft een methode van 8 stappen waarmee je tot op hoge leeftijd een gezonde geest in een gezond lichaam ontwikkelt. Het is niets voor niets duizenden jaren oud, zo goed is het.

Binnenkort beginnen onze Basisopleidingen weer, de effecten zijn werkelijk grandioos!

De Yogaschool - Wam
Basisopleiding

Het doel van de basisopleiding is om je een echte yogabeoefenaar te laten worden, herkenbaar aan een stabiele persoonlijkheid en een rustige geest.

Docentenopleiding

Als je je verder wilt ontwikkelen en alles weten over de diepe achtergronden van de yoga wetenschap is er de docentenopleiding.

De Yogaschool - Jose
Meesteropleiding

De meesteropleiding leert je om in het dagelijks leven doelbewust het hoger bewustzijn in te zetten. Je ontwikkelt meesterschap.

“Yoga is het beheersen van de wijzigingen van het denken”

Patanjali

hatha yoga

Hatha Yoga bevat voornamelijk lichaamshoudingen omdat deze houdingen zorgen voor een betere energie doorstroming in het lichaam. Daarnaast wordt er in de Hatha Yoga lessen aandacht besteed aan ademoefeningen, gerichte ontspannings- en concentratieoefeningen. De lessen geven een erg mooie fundering voor de yogabeoefenaar. Je zult snel en duidelijk meer rust en vitaliteit gaan ervaren.

Yoga Enschede
Hatha Yoga
Nederlands

Hatha Yoga bevat voornamelijk lichaamshoudingen. Verder wordt er aandacht besteed aan adem en concentratie oefeningen.

Hatha Yoga - 2
Hatha Yoga
English

Hatha Yoga mainly consists of body postures. Furthermore, attention is paid to breathing and concentration exercises.

De Yogaschool - lonnekerspoorlaan 88

over de yogaschool

De Yogaschool bevindt zich in Enschede en geeft al 28 jaar de gerenommeerde yoga opleidingen. Daarnaast worden er lessen Hatha Yoga en zwangerschapsyoga gegeven. Raja Yoga, of Koninklijke Yoga, is de meest oorspronkelijke en volledige vorm van yoga. Het is tevens de kern van het gedegen onderwijs dat je bij De Yogaschool ontvangt.

Asana
Dhyana
Samadhi

Docenten en locaties

Docenten

Al de docenten zijn bij De Yogaschool opgeleid en hebben een officiële Raja Yoga erkenning ontvangen.

De Yogaschool asana

Locaties

De Yogaschool beschikt over 3 verschillende locaties. Bekijk onze prachtige les ruimtes gevestigd in Enschede.

Door tevredenheid het allerhoogste geluk

Ervaringen van anderen

Zwangerschap

Zwangerschap is een periode van groei, niet alleen voor het kindje in je buik maar ook voor jou en je partner. Je kunt hierin van alles tegenkomen: geluk, verrassing, liefde, vertedering, verbazing, maar ook bijvoorbeeld vermoeidheid vragen en onzekerheid. De lessen zwangerschapsyoga begeleiden je in dit groeiproces.

De Yogaschool - zwangerschapsyoga

verbeter je positie op de arbeidsmarkt

Een goede balans tussen werk en privé is van groot belang voor je functioneren op alle terreinen van je leven. Door de beoefening van Raja Yoga, het deelnemen in onze opleidingen, leer je om je vitaliteit, de emotionele en mentale stabiliteit te behouden of weer te herstellen als die op de proef worden gesteld. Naarmate je verder vordert, word je steeds stabieler. De natuurlijke rust en het overzicht dat je ontwikkelt, maakt je weerbaarder en ook breder inzetbaar in je eigen arbeidsveld. Je wordt een baken van rust voor jezelf en voor je omgeving. Mensen voelen dat in je aanwezigheid. Ziekteverzuim daalt aantoonbaar en functioneren op de werkvloer verbetert.

Bedrijven

Lekker in je vel zitten maakt dat alles veel makkelijker en vloeiender gaat. Dat is te leren. Daling  invloed op ziekteverzuim. Nog steeds staat ‘stress’ en onderwaardering op nummer 1 als reden van afwezigheid. Daar is genoeg aan te doen. De Yogaschool werkt voor de bedrijfstrainingen nauw samen met De Leiderschapslessen.

Kom kennis maken

Kom langs voor een kennismakingsgesprek over Raja Yoga of kom naar een proefles Hatha Yoga in Enschede, je bent van harte welkom.