linda

linda

Mijn naam is  Linda, ben 45 jaar geleden als westers stadsmeisje geboren. Ik bleek een buitenmens te zijn en woon daarom al jaren met zeer veel plezier in het prachtige Twente. Naast graag in de natuur zijn, hou ik enorm van moderne dans en schaatsen.

Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in ‘de mens’, wilde ze begrijpen, onderzoeken hoe we in elkaar zitten en wat ons drijft. Het mooiste leek mij om mensen te kunnen helpen zichzelf te ontwikkelen, hun innerlijke kwaliteiten ontdekken te en deze ontplooien. Na diverse studies, opleidingen of trainingen die ik volgde, voelde ik intuïtief aan dat er in deze kennis altijd iets essentieels miste. Het was het allemaal net niet.

Via de sportschool ben ik 10 jaar geleden in aanraking gekomen met fitnesslessen waar elementen van yoga inzaten. Yoga was voor mij toen nog onbekend en leek mij eerlijk gezegd nogal zweverig aangezien ik nogal eigenwijs, wetenschappelijk georiënteerd ben en dus graag eerst bewijzen wil zien voordat ik iets geloof. Via de yogaschool leerde ik stapje voor stapje steeds meer van yoga en merkte wat een geweldig effect alleen al de hatha yogalessen met de korte meditaties op mij hadden. Ik werd enorm getriggerd om verder te gaan. Dit was het beste besluit dat ik ooit heb kunnen nemen. Ik ontdekte dat yoga de kennis naar het ware Zelf brengt en dat was wat ik miste in alle eerdere opleidingen.

Het mooist aan Raja yoga vind ik dat het op ieders lijf geschreven is. Je haalt uit de lessen precies dát wat er op dat moment in jouw leven nodig is. Je leert om te gaan met allerlei kwesties in het leven waar we allemaal wel eens (of steeds weer) tegenaan lopen. Je zult ontdekken wat een innerlijke kwaliteiten je al bezit en hoe je die inzet. Welke stappen je kunt nemen om een gelukkiger en (succes-)voller leven te hebben. Door deze kennis op speelse wijze en vol verwondering toe te passen heb ik al zoveel moois mogen ervaren.

Ik ben mijn docenten hier dankbaar voor. Mijn leven is door de yoga zoveel rijker en liefdevoller geworden en het mooiste is: er valt nog zoveel te leren!