mathilde arkink

Mathilde-Arkink

mathilde arkink

Mijn naam is Mathilde Arkink. Buiten mijn werk als sales manager in het bedrijfsleven trek ik graag de wandelschoenen aan om van de natuur te genieten. Voor een weekendje wandelen ben ik al snel te vinden, en natuurlijk gaat er dan een goed boek mee in de rugzak. Ook in het buitenland valt er op dat gebied veel te genieten en kan ik meteen mijn talenkennis  bijschaven, want een vreemde taal leren doe ik graag. Leren vond ik als kind al leuk, maar ook bood het houvast in het dagelijkse leven. Wanneer ik met mijn verstand bezig was had ik een gevoel van controle. Ik heb in de loop der jaren dan ook veel cursussen gedaan op allerlei gebied. Meestal waren ze boeiend en leerzaam, maar vooral boden ze afleiding. Toch knaagde er van binnen altijd iets.

Een aantal jaren geleden meldde ik mij bij De Yogaschool aan voor de basisopleiding. Tijdens de eerste les vroeg de docent  “wat was voor jou de reden om yogales te gaan volgen, wat is jouw wens, jouw verlangen?”  Mijn antwoord toen was om meer vanuit mijn gevoel te gaan leven. In het begin waren het vooral de asana’s en de concentratieoefeningen die mij hielpen om uit het hoofd te komen en meer af te stemmen op wat zich van binnenuit aandiende. Maar het yogaproces bleek zoveel meer te omvatten dan ik destijds kon vermoeden.

Gaandeweg veranderde mijn wens in een verlangen naar één-heid, naar diepe vrede. Meditatie, de Yama’s en Niyama’s helpen om tijdens het dagelijkse leven in die richting te blijven bewegen. In mijn leven ervaar ik nu meer rust, ben evenwichtiger en vitaler geworden. Ik heb zelf mogen ervaren dat dit écht voor iedereen is weggelegd. En nee….dat gaat niet van vandaag op morgen. Maar het begint -zoals alles- met die eerste stap. Yoga bleek die eerste stap te zijn, het begin van een prachtige reis naar wie je werkelijk bent. Ik hoop tijdens het lesgeven ertoe bij te dragen dat ook anderen dit mogen gaan ervaren. Zet jij ook die eerste stap?