monique assink

monique assink

Docent hatha yoga

Voordat ik bij de yogaschool kwam had ik geen achtergrond in yoga behalve dat ik weleens eerder een proefles gedaan had op verschillende plekken. Ik was er tot dan toe nog niet klaar voor en vond fanatiek sporten belangrijker. Maar het bleef me wel trekken. Maar nadat ik mezelf letterlijk en figuurlijk had uitgeput in het leven en oververmoeid tot stilstand kwam, werd vanbinnen de drang naar yoga en zingeving aangewakkerd en dit keer zo sterk dat ik op zoek ging naar de juiste plek. Zo kwam ik in 2016 naar de yogaschool toe voor een voorlichtingsbijeenkomst. Ik voelde direct dat dit de plek was die ik zocht en ben dat jaar begonnen met de basisopleiding.

Ik ben zo dankbaar voor wat de opleiding mij tot nu toe gebracht heeft; de helderheid, betere beheersing van energie, steeds meer de toeschouwer kunnen zijn van alles wat er gebeurd en wat ik ervaar en niet als laatste de toename van rust en stilte van waaruit ik de volheid van het leven weer steeds meer kan voelen. Zoveel is er niet nodig, alleen de weg naar binnen. Maar zeker in het begin kan dat eng zijn en dan is een anker als de yogaschool helpend op die weg. Een docent die je zo nodig de weg wijst,  vanuit ervaring spreekt en zo een voorbeeld kan zijn.

In 2020 heb ik dan ook examen gedaan toen ik dat kon omdat ik voelde dat ik dit zelf ook graag door wilde geven. Eenmaal aan het lesgeven voelt dit nog altijd juist en ervaar ik steeds meer dat we hier zijn om elkaar te helpen en zo verder te brengen op ieders pad. Samen brengen we meer liefde en vrede in de wereld en dat begint bij ieder van ons zelf. Ik hoop in mijn lessen dit gevoel over te brengen en zo de prikkel te geven aan eenieder die openstaat dit te ontvangen.

Naast het lesgeven werk ik in de ambulante zorg. Ik ondersteun de mensen in hun thuissituatie bij verschillende aspecten van het leven. Ieder op zijn of haar eigen pad. In mijn vrije tijd doe ik aan mijn eigen yoga beoefening, ga ik graag de natuur in (soms ter paard) en hou me bezig met koken en voeding. Waar mogelijk in combinatie met de mensen om me heen.

Namaskar Monique

opgeleid bij de yogaschool