wam leenders

wam leenders

Wie is Wam? Die vraag stelde ik mezelf na een jeugd vol intensieve sportbeoefening en te zijn afgestudeerd aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding. Tijdens mijn  innerlijke en vooral mentale zoektocht belandde ik in een zee van informatie zonder anker in mezelf. Met dankbaarheid kijk ik terug hoe een vertaling van Ajita over de Yoga Sutra’s van Patanjali me bij de yogaschool bracht. Een weg naar zelfkennis waar ik de complete 8 stappen van yoga ontdekte met daarin de yama’s en niyama’s als fundament voor de rest van mijn leven. Yoga is de weg naar je gevoel, de ware essentie wie wij zijn. Dankzij de liefdevolle en toegewijde docenten kom ik steeds dichter tot dit besef.

Als gymdocent op de Vrije School in Zwolle leer en geniet ik van het spel, de beweeglijkheid en het enthousiasme met de kinderen. Ik vind verdieping in de antroposofie en ontdek hoe de yogaleer hierin samenkomt.

Het is heerlijk om al spelenderwijs de diepgang van het leven te ervaren en gewoon te voelen waar het nou werkelijk om gaat! Mijn wens is om anderen mee te nemen in dit gevoel en samenwerken aan liefde voor de waarheid.