zwangerschapsyoga enschede

voor een goede bevalling

Begin op tijd voor het beste resultaat
Video afspelen

Zwangerschapsyoga biedt een zeer goede basis voor de bevalling. Zwangerschap is een periode van groei, niet alleen voor het kindje in je buik maar ook voor jou en je partner. Je kunt hierin van alles tegenkomen: geluk, verrassing, liefde, vertedering, verbazing, maar ook bijvoorbeeld vermoeidheid, vragen, onzekerheid, acceptatie. Onze lessen zwangerschaps yoga begeleiden je in dit groeiproces en geven je de mogelijkheid om al deze facetten te onderzoeken en te leren begrijpen.

Doe al op tijd mee, want onze lessen werken ontzettend goed. We hebben veel ervaring, meer dan 20 jaar. Niet voor niets verwijzen verloskundigen al vele jaren lang naar zwangerschapsyoga bij De Yogaschool. Begin op tijd en graag tussen de 12 en 20 weken. Iets eerder kan, maar niet later. Je kunt terecht op:

• maandagavond om 18.30 – Lasonderstraat 3
  • dinsdagavond om 18.30 – Lasonderstraat 3
  • woensdagochtend om 9.30 – Lasonderstraat 3
  • woensdagavond om 18.30 – Emmastraat 147

Een gedegen voorbereiding voor de bevalling

Een rustige mindset voor een bewuste bevalling

Contact met anderen om ervaringen uit te wisselen

een goede basis voor je bevalling

Naast de begeleiding in het eerder genoemde proces, werken we aan het verbeteren en onderhouden van je fysieke conditie, door middel van sportieve rek en strek houdingen, voor ieder lichaamstype geschikt. Samen met de ontspannings- en ademtechnieken levert je dit een goede basis voor de bevalling.

De meeste verzekeringen vergoeden de zwangerschapsyoga lessen. De Yogaschool is aangesloten bij Livio, NRTO en de IYF.

Lees de blog van de yogaschool over zwangerschapsyoga

kom naar een gratis proefles

Begin op tijd. Als na een proefles blijkt dat deze lessen je aanspreken, kun je direct starten in één van de 4 groepen. Om een goede begeleiding te kunnen geven kun je het beste starten tussen de 12de en 20ste week van je zwangerschap. Bij een latere aanmelding is het niet meer mogelijk om de hoge kwaliteit te bieden waar de Yogaschool voor staat.

Kosten

Natuurlijk is de eerste proefles gratis ter kennismaking, bijna iedereen schrijft zich daarna in. De kosten voor de lessen bedragen € 39,00 per maand vanaf datum inschrijving.

Leden bij Livio krijgen een korting van 10%.

de docenten

De zwangerschapsyoga lessen worden gegeven door Marijke en Katya en Elke en Mascha. Met een hoop warmte en liefde bereiden deze ervaren moeders je voor op een goede bevalling.

Marijke Kamminga

Marijke Kamminga is getrouwd met Wim en moeder van 3 dochters. Marijke is oorspronkelijk lerares handvaardigheid maar geeft inmiddels meer dan 17 jaar Hatha Yogalessen en Zwangerschapsyoga voor de Yogaschool. Ze doet dit duidelijk, helder en overwogen. Met zeer veel ervaring.

Katya Huber

Katya Huber is geboren in 1991. Getrouwd en samen gezegend met 2 kids. Tijdens haar werk in de reguliere gezondheidszorg kwam ze er al gauw achter dat er nog een stuk miste. In 2015 kwam Raja Yoga op haar pad. Sinds een aantal jaren geeft Katya ook Zwangerschapsyoga. Altijd liefdevol en warm.

Mascha Ros

Mascha is getrouwd met Patrick en moeder en opvoeder van 3 zoons. Mascha doet veel administratie voor de Yogaschool, ze geeft inmiddels meer dan 20 jaar Raja Yogalessen, Hatha en zwangerschapsyoga voor de Yogaschool. Mascha geeft ook babymassage.

Elke Muijs

Elke is dit jaar begonnen met zwangerschapsyoga. Ze stond al te popelen, inmiddels heeft ze wat meer tijd naast de opvoeiding van 2 jonge zonen. Je kunt na de zwangerschapsyoga ook door met Moederschap en Balans. Deze les wordt ook gegeven door Elke. Iedere dinsdagavond van 20.00 tot 21.30 aan de Lasonderstraat 3a, nieuwe lesruimte.

De volgende terugkomdag is op: 22 juni en 21 september 2024

Wanneer de kindjes circa een half jaar oud zijn, is er een terugkomdag gepland. Tijdens deze ochtend of middag is er niets mooiers dan elkaars kinderen te bewonderen, bij te praten. Je krijgt vanzelf een uitnodiging. Daarnaast kun je om de zoveel tijd eens meedoen aan babymassage.

ervaringen van anderen

We hebben in de loop van de tijd veel geboortekaartjes en positieve reacties gekregen van de deelnemers. Je kan de ervaringen en geboortekaartjes zien op de ervaringen pagina.

Meld je aan voor een proefles!